قیمت زرشک سیاه هسته دار تازه و خواص بی نظیر آن برای بدن

در این مقاله قصد داریم که به معرفی قیمت زرشک سیاه هسته دار تازه و خواص بی نظیر آن برای بدن بپردازیم؛ یکی از دانه های خوراکی پرمصرف زرشک نام دارد که برای طعم دهی به بسیاری از غذا ها از جمله پلو از آن استفاده می کنند؛ این میوه در قرن ۷ میلادی کشف شد و خاستگاه آن به کشور های آسیایی و اروپایی بر می گردد.

زرشک سیاه هسته دار

زرشک سیاه هسته دار

همانطور که در بالا اشاره شد زرشک یکی از خوراکیهای پر مصرف است که به دو صورت قرمز و سیاه در بازار وجود دارد؛ زرشک سیاه هسته دار بیشتر مصرف دارویی و درمانی دارد به همین دلیل در طب سنتی از ان برای درمان و پیشگیری از بیماریهای مختلفی استفاده می کنند. زرشک سیاه سرشار از انواع ویتامینها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است و خواص زیادی دارد که در ادامه به معرفی خواص بی نظیر این نوع زرشک می پردازیم:

  • تقویت سیستم عصبی بدن
  • کاهش استرس و درمان پرخاشگری
  • جلوگیری از غلظت خون و رقیق شدن آن
  • پاکسازی کبد چرب
  • سلامت قلب و عروق
  • کاهش وزن
  • جلوگیری از بیماریهای عفونی
  • درمان تب و سرفه

زرشک سیاه چون دارای هسته است بیشتر از آن برای تهیه دمنوش استفاده می کنند و در کنار خواصی که دارد مضراتی را هم به همراه دارد که مصرف بیش از حد آن باعث مسمومیت، آسیب به کلیه، نفخ و… می شود.کشور ایران یکی از اصلی ترین تولید کنندگان این محصول است که سهم زیادی در تولید و صادرات این محصول را به خود اختصاص داده است. زرشک طعم ترشی دارد و از آن فرآوردههای مختلفی مانند شربت و مربا تهیه می کنند.

زرشک در مناطق نیمه خشک و معتدل کشت می شود و در این مناطق رشد خوبی دارد، در بین مردم بیشتر زرشکهای قرمز که بدون دانه هستند بسیار محبوب و پر استفاده می باشند. این زرشکها در اوایل زمستان کاشته می شوند و برای رشد خاک آنها باید بافت سبک و نرمی داشته باشد.زرشک قرمز طعم ترشی دارد و بیشتر برای تهیه مربا و شربت از این نوع زرشک استفاده می کنند. در ادامه به معرفی برخی از خاصیتهای کلی زرشک اشاره می کنیم:

  1. جلوگیری از بیماریهای عفونی: زرشک خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی دارد که با عفونتها از جمله عفونتهای قارچی مبارزه می کند ک در درمان عفونت پوستی، عفونت تنفسی و عفونت مثانه نقش موثری ایفا می کند.
  2. درمان مشکلات گوارشی: در ترکیبات زرشک ماده ای وجود دارد که باعث بهبود هضم و عملکرد بهتر دستگاه گوارش می شود و از مشکلات و بیماریهای گوارشی جلوگیری می کند.
  3. درمان اسهال: ماده ای بنام بربرین در زرشک وجود دارد که این ماده با عفونتهای قارچی و انگل مبارزه می کند و به درمان بیماریهای گوارشی از جمله اسهال کمک زیادی می کند.
  4. بهبود سوء هاضمه: افرادی که از بیماری سوء هاضمه که یک بیماری شایع است رنج می برند می توانند با مصرف زرشک یا دمنوش آن این بیماری را ریشه کن و درمان کنند.
  5. درمان و جلوگیری از دیابت: مصرف آب زرشک در درمان بیماری دیابت و کاهش قند خون تاثیر چشمگیری دارد و برای افراد دیابتی به مقدار مشخص مفید و موثر می باشد.
  6. سلامت قلب و عروق: مصرف زرشک در کاهش کلسترول بد خون نقش موثری دارد، فشار خون بالا را کنترل می کند، از لخته شدن خون و انسداد عروق جلوگیری کرده و باعث سلامت قلب و بهبود عملکرد آن می شود.
  7. پاکسازی کبد و کیسه صفرا: کسانی که از کبد چرب و بیماریهای مربوط به کیسه صفرا رنج می برند می توانند با مصرف زرشک یا دمنوش آن کبد و کیسه صفرا را پاکسازی و از بسیاری بیماریهای مربوط به آن جلوگیری کنند.
  8. درمان تب، سرفه و سرماخوردگی: زرشک خاصیت آنتی بیوتیکی بالایی دارد مصرف آن عفونتهای ناشی از سرماخوردگی را درمان کرده و در کاهش تب و سرفه تاثیر خیلی خوبی دارد.

زرشک علاوه بر خاصیتهای شگفت انگیزی که دارد مضراتی هم به همراه دارد ، مصرف بی رویه در زرشک باعث به وجود آمدن نفخ و دل درد می شود، در خانمهای باردار استفاده آن در ماههای اول باعث خونریزی و سقط جنین می شود، برای افرادی که دچار بیماریهای فشار خون هستند باید در حد اعتدال مصرف شود چون باعث کاهش فشار خون می شود، خوردن بیش از حد زرشک به کلیه آسیب می رساند، تهوع و استفراغ را به همراه دارد و باعث ناراحتی های روده و معده می کند.

زرشک از نظر طب سنتی

زرشک از نظر طب سنتی

زرشک در طب سنتی طبع سرد و خشکی دارد و برای افراد گرم مزاج بسیار مفید می باشد و باعث جلوگیری و از بین بردن غلظت خون در آنها می شود و خون را تصفیه می کند؛ این دانه خوراکی در درمان سنگ کلیه تاثیر خیلی خوبی دارد، دمنوش آن عطش و حرارت بدن را کم می کند، آب آن گرفتگی بینی را درمان کرده و در درمان برونشیت عالی عمل می کند. زرشک چون منبع غنی آنتی اکسیدان است خاصیت ضد سرطانی قوی ای دارد و از بسیار سرطانها از جمله سرطان سینه که یک سرطان شایع در بین خانمها است جلوگیری می کند. این دانه خوراکی برای خانها بسیار موثر است؛ اختلالات قائدگی را درمان می کند، از سندرم تخمدان پیشگیری کرده و آن را درمان می کند و باعث بهبود باروری هم در خانمها و هم در آقایان می شود. استفاده زرشک برای مادران شیرده توصیه نمی شود چون موادی دارد که باعث اختلال در روند عملکرد کبد نوزاد می شود.

کبد چون رابطه مستقیمی با زیبایی و سلامت پوست دارد از این جهت خوردن زرشک یا آب آن همانطور که در بالا اشاره شد کبد را پاکسازی می کند و در درمان جوش و آکنه تاثیر عالی ای دارد و باعث صاف و درخشان شدن پوست می شود.

استفاده از آب زرشک برای افرادی که به دنبال کاهش وزن در سریع ترین زمان ممکن هستند پیشنهاد می شود چون یک چربی سوز بسیار قوی است و وزن و شاخص توده بدنی را در زمان کمی کاهش می دهد.

هر آنچه که لازم بود را درباره زرشکهای سیاه و قرمز و خواص بی نظیر آنها توضیح داده شد؛ اکنون می توانید زرشکهای سیاه و قرمز را به صورت تازه یا خشک شده از تمام عطاریها و فروشگاههای سراسر کشور به صورت حضوری و اینترنتی با بهترین کیفیت و قیمت، در اندازه نامحدود، بدون واسطه خریداری و درب منزل تحویل بگیرید.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *