زرشک قرمز تازه در بسته بندی باکیفیت با تاریخ انقضای بالا

تحقیقات اخیر نشان می دهد که طبیبان طبیعی طی قرن ها چه چیزی را می دانسته اندزرشک از مزایای سلامتی قابل توجهی برخوردار است. البته فروش زرشک قرمز تازه در بسته بندی باکیفیت با تاریخ انقضای بالا از طریق این نمایندگی معتبر امکان پذیر می باشد.

زرشک قرمز تازه در بسته بندی باکیفیت با تاریخ انقضای بالا

زرشک قرمز تازه

استفاده دارویی از زرشک قرمز تازه به بیش از ۲,۵۰۰ سال پیش باز می گردد. این دارو در طب سنتی هند برای درمان اسهال، کاهش تب، بهبود اشتها، رفع ناراحتی معده، و ارتقا قدرت و همچنین احساس رفاه استفاده شده است. امروزه این گیاه به طور گسترده‌ای به منظور اهداف دارویی در ایران استفاده می‌شود که از ان جمله می‌توان به اختلالات بیلیاری و سوزش قلب اشاره کرد. در ادامه مطلب با چند ویژگی منحصر به فرد زرشک آشنا شوید.

۱. مبارزه با عفونت

مطالعات بسیاری نشان داده‌اند که بربرین موجود در زرشک دارای قابلیت‌ های ضد میکروبی و ضد قارچی قابل توجهی است. با محدود کردن توانایی باکتری‌ ها برای اتصال به سلول‌ های انسانی، این امر به حفاظت در برابر بسیاری از عفونت‌ ها کمک می‌کند. از زرشک برای کاهش طیف وسیعی از التهاب و عفونت در بدن استفاده می‌شود. این بیماری به مثانه، ادرار و عفونت های دستگاه گوارش کمک می کند. این دستگاه هم چنین به کاهش بیماری های معمول دستگاه تنفسی از جمله گلو درد، احتقان بینی، سینوزیت و برونشیت کمک می کند. هم چنین ممکن است عفونت کاندیدا با استفاده از این گیاه بهبود یابد.

۲. کمک به دستگاه GI

زرشک بر روی عضلات صاف که روده ها را به هم متصل می کنند، عمل می کند و به بهبود هضم و کاهش درد دستگاه گوارش کمک می کند. زرشک حتی یک درمان موثر برای اسهال است که شامل اسهال و اسهال مسافر نیز می شود که به دلیل مسمومیت غذایی ایجاد شده است. برخی مطالعات پیشنهاد کرده اند که مشکلات گوارشی را سریع تر از آنتی بیوتیک ها بهبود بخشد که احتمالا به دلیل خاصیت فلزی بودن آن است. مطالعاتی مانند آن‌ چه که در مجله بیماری های عفونی منتشر شد نشان داد که زرشک اسهال باکتریایی را بدون هیچ عوارض جانبی منفی بهبود می بخشد.

۳. جلوگیری و کمک به دیابت

زرشک اثرات مثبت بر قند خون ثابت کرده و آن را به یک انتخاب عالی برای جلوگیری و بهبود دیابت تبدیل کرده است. یک مطالعه بر روی زرشک در مقایسه با ۵۰۰ میلی گرم از این ترکیب یافت شده در بربری دو تا سه بار در روز به مدت سه ماه با استفاده از دیابت مشترک متفورمین. زرشک قادر به کنترل قند خون و متابولیسم چربی به عنوان مؤثر متفورمین بود، با محققان توصیف بربرین به عنوان یک «ماده قوی هیپوگلیسمی دهان». همچنین مطالعات بیشتری نشان می‌ دهند که زرشک اختلالات متابولیسم گلوکز و لیپیدها را بهبود می‌ بخشد. مطالعه‌ ای که در طب مکمل و جایگزین مبتنی بر شواهد منتشر شد، نشان داد که زرشک می‌ تواند با تنظیم ادیپوکین (پروتئین‌های پیام‌رسان سلولی) حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. ادیپوکین‌ ها نقش میانجی را در ایجاد التهاب و مقاومت به انسولین نشان داده‌ اند.

۴. بهبود سلامت قلب

هنگامی که به سلامت قلب می رسد، بسیاری از خواص دارویی گونه های گیاه زرشک گزارش شده است، از جمله تاثیر در بهبود فشار خون، بیماری های ایسکمیک قلب، آریتمی های قلبی و کاردیومیوپاتی. فیبریلاسیون دهلیزی (به انگلیسی: Atrial fibrllation) نوعی بیماری نامنظم و سریع قلبی است که معمولا باعث جریان ضعیف خون میشود. داروهای جایگزین، از جمله یوگا، طب سوزنی، زیست بازخورد و مکمل های گیاهان مثل زرشک، در درمان فیبریلاسیون دهلیزی بسیار موثر بوده اند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ گزارش داده است که الکالوئید berine فعال زرشک باعث ایجاد یک فعالیت بیوشیمیایی در قلب می شود که مدت زمان موثر شکست را طولانی می کند و باعث بهبود فیبریلاسیون دهلیزی می شود. این مطالعه نتیجه‌ گیری می‌کند که زرشک به عنوان یک ماده ضد آریتمی کلاس IA یا III عمل می‌کند، اما مزایای بریلین در فیبریلاسیون دهلیزی/فلاتر دهلیزی به صورت سیستماتیک در آزمایشات بالینی انسانی بررسی نشده است – بنابراین پذیرش اصلی آن در درمان فیبریلاسیون دهلیزی همچنان محدود است. زرشک همچنین نشان داده است که تراکم کلسترول سرم و تری گلیسرید را کاهش می دهد که برای سلامت قلب و سلامتی کلی عالی است.

۵. ترکیب سندرم متابولیک

سندرم متابولیک یک اختلال متابولیک است که شامل یک نیست، بلکه ترکیبی از سه یا بیشتر از موارد بهداشتی زیر است: چاقی شکمی، قند خون بالا، سطح تری گلیسرید بالا، فشار خون بالا یا HDL پایین (خوب) کلسترول. تحقیق حاضر در سال ۲۰۱۴ در ایران با هدف کشف اثر مکمل‌ یاری با میوه‌ های سرشار از آنتی اکسیدان بر میزان تعادل آنتی اکسیدان‌ های PAB در بیماران مبتلا به سندروم متابولیک انجام شد. PAB یک معیار از عواملی است که استرس اکسیداتیو را افزایش می‌ دهد و کنترل می‌کند و PAB ممکن است با عوامل خطر بیماری قلبی کرونر مرتبط باشد. استرس اکسیداتیو اساسا یک عدم تعادل بین تولید رادیکال های آزاد و توانایی بدن برای مقابله یا سم زدایی اثرات مضر خود از طریق خنثی سازی توسط آنتی اکسیدان ها است بنابراین استرس اکسیداتیو کمتر (PAB پایین) بهتر است!

مطالعه حاضر به طور خاص روی ۱۰۶ نفر مبتلا به سندروم متابولیک انجام شد. گروه مورد سه کپسول بری و گروه شاهد به مدت شش هفته سه کپسول دارونما دریافت کردند. ما در گروه شاهد، کاهش قابل توجهی مشاهده شد که در گروه زرشک کمتر از گروه شاهد بود و تفاوت معنی داری در این گروه مشاهده نشد. نتایج این تحقیق نشان می دهد که مصرف مکمل بری (۶۰۰ میلی گرم در روز به مدت شش هفته) با کاهش استرس اکسیداتیو سیستمیک (PAB) مرتبط می شود. برای افراد مبتلا به سندرم متابولیک، مکمل با این گیاه می تواند بار اکسیداتیو را کاهش دهد که یک راه کلیدی برای مبارزه با سندرم متابولیک و تمام عوارض احتمالی آن است.

وب سایت و فروشگاه اینترنتی ما یکی از بهترین این مراکز فروش محسوب می شود که علاوه بر فروش محصولات درجه یک، خدمات بسیار ویژه و ارزشمندی را به مشتریان خود ارائه می دهد. همچنین در چند سال اخیر بهترین زرشک را به سایر کشورهای خارجی صادر شده است. صادرات زرشک به صورت عمده نیز در کاهش بخش مهمی از مشکلات مالی موثر بوده است. با خرید آنلاین علاوه بر صرفه جویی در وقت از مزایای ویژه ای نیز بهره مند می شوید. این مزایای ویژه شامل تخفیف های عالی برای محصولات و ارتباط با کارشناسان است. برای اینکه خریدی خوش را تجربه کنید کارشناسان ما تا آخرین مرحله یعنی دریافت محصول در کنار خریداران هستند. خریدار گرامی با مراجعه به سایت و انتخاب کالای مورد نظر و همچنین با ثبت آدرس و شماره تماس می تواند محصول خریداری شده را به سبد خرید خود اضافه کند.

این مطلب چه اندازه برایتان مفید بوده است؟

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد رأی: 0

منتظر اولین رای شما هستیم 👋

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *